მთავარი » 2011»მაისი»23 » დაიწერება ''წმინდა გიორგის'' ხატი, როგორც საქართველოში მეთევზეთა და მონადირეთა მფარველი...
12:51:34
დაიწერება ''წმინდა გიორგის'' ხატი, როგორც საქართველოში მეთევზეთა და მონადირეთა მფარველი...
რატომ ავირჩიეთ წმინდა გიორგი, როგორც მფარველი და დამცველი მონადირე-მეთევზეთა... ქართულ მითოლოგიაში წმინდა გიორგისთან (ქრისტიანობის გავრცელების
შემდეგ) იდენტიფიცირებული პერსონაჟი. რიგ მკვლევართა აზრით, გიორგის
სახელი, ისევე როგორც მასთან დაკავშირებულ მოტივთა და სიუჟეტთა უმეტესობა,
ქრისტიანობამდელი წარმოშობისაა. გიორგის ხალხურმა კულტმა თავის თავში
გააერთიანა სხვადასხვა ძველი წარმოდგენა, რომელთა თანახმადაც იგი არის
გარეულ ცხოველებზე მონადირე, მიწათმოქმედების მფარველი, ზეციური ცეცხლის და
ჭექა-ქუხილის მბრძანებელი. მოტივმა ღვთაება-მხედარზე, მონადირეზე, რომელიც
თავისი ყოველწლიური სიკვდილით და აღდგომით განასახიერებდა ბუნების
ყოველწლიურ კვდომას და აღორძინებას, უკვე ქრისტიანულ ეპოქაში ტრანსფორმაცია
განიცადა ლეგენდად წმინდა გიორგის წამებაზე. ამ ლეგენდის თანახმად,
გიორგის სხეული ღმერთმა 360 ნაწილად დაყო და იმ ადგილებში, სადაც ისინი
იქნა გაბნეული, აშენდა ტაძრები. მრავალ ისტორიულ წყაროში (კათოლიკე
მისიონერების და რუსი ელჩების ჩანაწერები, ქართველ ისტორიკოსთა თხზულებები)
დაფიქსირებულია წარმოდგენა სამსხვერპლო ცხოველთა შესახებ, რომლებიც თითქოს
თავისი ნებით მიდიან დასაკლავად გიორგისადმი მიძღვნილ ტაძრებში;
თავდაპირველად ირემი მოდიოდა, მაგრამ მას შემდეგ, რაც ქალებმა წაბილწეს
იგი, გასინჯეს რა მისი სამსხვერპლო ხორცი, გიორგიმ ირემი ხარით შეცვალა. ამ
სიუჟეტში ასახულია უძველესი მითოლოგიური წარმოდგენების ტრანსფორმაცია -
ველური ბუნების სულის გარდაქმნა კულტურული მეურნეობის (მესაქონლეობის)
მფარველად. ქრისტიანული წმინდა გიორგის ცხოვრება მოღვაწეობის ამსახველი ფაქტის გავრცელების შემდეგ ამ
უკანასკნელთან იგივდებოდა მრავალი ძველი ღვთაება - ჯარგი, ჯგრაგი
(სვანებთან), ჯეგე (მეგრელებთან), ქართველ მთიელთა ლოკალური ღვთაებები
(ჯვარი). ამით იმის თქმა გვინდა ძვირფასო მოგობრებო, რომ წმინდა გიორგი მიიღო ქართველმა ერმა, როგორც მრავალმხრივად მფარველი და დამცველი ჩვენი ქვეყნისა. მაშასადამე ძმებო თუ თქვენი კეთილი ნებაც იქნება, რომ წმინდა გიორგი გახდეს ქართველ მონადირე მეთევზეთა მფარველად _ გამოთქვით თქვენი შეხედულება და მივიღოთ გადაწყვეტილება. ხატი წმინდა გიორგის გამოსახულებით დაიწერება მართლმადიდებლური ხატწერის სრული კანონიზირებით, შემდეგში ხატი დასაკურთხებლად წარედგინება მის უწმინდესობას და უნეტარესობას ილია 2 საიტი bazieri.ge სახელით. მომავალში ყველა ბაზიერელს და საქართველოში მცხოვრებ მონადირე-მეთევზეს ექნება საშვალება ამ წმ.ხატის ასლი შეიძინოს და წაიღოს სახლში როგორც დიდი სიწმინდე...
nugomonadire ! გფარავდეთ წმიდა გიორგის მადლი. ვფიქრობ, რაღაც ბარიერმა შეგვიშალა ხელი და ინიციატივაც ვერ გახდა ცნობილი ყველასათვის. როდესაც ვხვდები მონადირეებს და ჯერკიდევ არა მონადირეებს, დიდ პატივისცემას გამოხატავენ ინიციატორების მიმართ და მზად არიან მხარში დაუდგნენ BAZIERI.GE-ს ყველა სასიკეთო წამოწყებას. nugomonadire-ვ! თქვენ შეგიძლიათ გააქტიუროთ ჩვენი ძალები - შევიკრიბოთ და პრაქტიკულად დავსახოთ როგორ, როდის, რამდენი. თქვენ შეგიძლიათ!!
მამაო, თხოვნა მაქვს ერთი: იქნებ უფრო დაწვრილებით ჩამოგვიყალიბოთ წმიდა გიორგის ხატის დაწერის ამბავი, ანუ როგორ მოხდა შეთანხმება, ვისი კურთხევით იწერება ხატი და ა. შ.
ღმერთმა დაგლოცოთ ..წმინდა გიორგის მადლი გფარავდეთ.. 26 მაისს თბილისში დიდი ( მიტინგია) აჯობებს აქეთ წამოხვიდეთ უსაფრთხოთ იქნებით თან წმინდა ადგილას გელათში .
წმინდა გიორგი ფარავდეს საქართველოს და თითოეულ ქართველს!!! ყველამ კარგად ვიცით რა დიადი წმინდანია გიორგი ქართველთათვის.. ჩემი გვარის მფარველიც ზღუდერის წმინდა გიორგია და ძალიან გამიხარდა რო არამარტო როგორც ქართველს, ზღუდაძეს, არამედ როგორც მონადირეს წმინდა გიორგი მეყოლება მფარველად... დიდი მადლობა მამაოს პირველრიგში და ქედს ვიხრი თქვენს წინაშე თუ რამეში ვინები საჭირო თქვენს გვერდით მიგულეთ
დამლოცე მამაო..ძანაც სასიხარულოო ამბავია. მივესალმები წმინდა გიორგის ხატის დაწერას, რომელსაც ერთერთ მფარველად მივიჩნევთ მონადირები და არა ერთადერთად(ამას ისტორიული წყაროები მოწმობენ) შემდეგისთვის ალბათ დაიწერება დიდი მოცულობითი ხატი ასევე ფართო მოცულობითი სიუჟეტური ხასიათის, სადაც გამოსახულნი იქნებიან ის წმინდანები რომლებიც იფარვიან მონადირეებს მეთევზეებსა და მოგზაურებს განსაცდელში. მთავარ მფარველად მიჩნეულია დედა ღვთისმშობელი, ქრისტეს მოციქულნი ასევე როგორც სხვა მართმადიდებლურ სახელმწიფოების ისტორიებში არის შეყვანილი წმინდანები რომლებიც ნადირობის მოყვარულნი იყვნენ ან ამ დროს შეემთხვათ მათვის და სახელმწიფოსთვის მნიშვნელოვანი განსაცდელი, ჩვენ ალბათ მსჯელობა მოგვიწევს სხვადასხვა სასულიერო კომპედენტური პირებისთანაც, რათა ამ ხატში გამოსახული წმინდანთა კანონიკური გამართლება ვიპოვოთ, მაგალითად მირიან მეფე , რომელსაც ნადირობის დროს მზე დაუბნელდა და ამ ფაქტთან ასოცირდება საქართველოში ქრისტიანობის გამოცხადება მთავარ რელიგიად. მე როგორც პირად მიმოწერაში გწერდით საქართველოში არათუ ნადირობის მფარველი ხატები არამედ ყოველი დღის ნადირობის ლოცვები და ტროპარები არსებობდა, რადგანაც ამ ხასიათის ლიტერატურა სასულიერო წიგნებში თითქმის არ მოიპოვება იმის გამო რო განადგურდა და უფრო მნიშვნელოვანი ხელნაწერები და წიგნები გადარჩა, ბათუმის სასულიერო გიმნაზიაშიც არსებულა ოდესღაც მსგავსი თემის წიგნი რომელიც გასაბჭოებასთან ერთად განადგურდა, რაც შეეხება დასავლეთ საქართველოს მაღალი რანგის სასულიერო პირები განსაკუთრებით გამოირჩეოდნენ თურმე ნადირობის სიყვარულით და აღმოსავლეთის თევზაობის მოყვარულები ყოფილან, თუ გავითვალისწინებთ რო დასავლეთ საქართველოს გასაბჭოების ''მარწუხები'' ყველაზე მეტად შეგვეხო( თითქმის 80 % ეკლესიებისა განადგურდა და ამ ნანგრევებით აიგო სკოლები და სოფლის საბჭოები) ასევე დაიკარგა ამ შემთხვევაში ჩვენთვის საინტერესო ცნობები ნადირობასა და თევზაობაზე. რთულია ამ განადგურებული მასალების მოძიება , თითქმის უიმედიოდ ვეძებთ, ერთადერთი დამაიმედებელი ისაა რომ ერთერთმა მღვდელმა გვითხრა , დასავლეთში რომელიღაც სოფელში არის ესეთი გადარჩენილი წიგნი და რომლიდანაც საჭირო ინფორმაციას მივიღებთ, ამის შემდეგ უკვე სრული მიმართულება გვექნება აღებული ხატისთვის და თუ ეს სამონადირეო ტროპარებიცა და ლოცვებიც გადარჩენილი ვიხილეტ მაგაზე უკეთესი რა იქნება, თუ არადა შევქმნათ თემა ამ საკითხთან დაკავშირებით, უხელმძღვანელეთ ამ საქმეს ბატონო ნუგო, დაგვავალეთ , დაგვასაქმეთ, ჩამოვყალიბდეთ, თუ რომელი წმინდანბი გამოისახოს ხატზე, შევკრიბოთ ფული, როგორც კებების ჩამოტანის შემთხვევაში და დავაწერვინოთ ხატი ხატმწერს, მანამდე კი აუცილებელია თავად ხატმწერებისგან ამ თემაზე ესკიზები წარმოადგინონ, ვისაც ავირჩევთ და რათქმუნდა ჩვენი არჩევანი კანონიკისა და დოგმატივის ჩარჩოებში უნდა იყოს იმას გადავცეთ შეგროვებული თანხა და ხატი დავაწერვინოთ, ალბათ მართლები ვიქნებით და ყველანაირად გამართლებული იქნება რო ეგ ხატი დავაბრძანოთ გელათში .. .. მივესალმები კიდევ ერთხელ წმინდა გიორგის ხატის დაწერას, მისი მადლი გვფარავდეს მონადირებსა და სრულიად საქართველოს.
ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული მასალის გამოყენების ყველა უფლება ეკუთვნის საიტი "www.bazieri.ge"-ს ადმინისტრაციას. ამ მასალის (თუ მასალას სხვა რამ არ აქვს მითითებული) ნაწილობრივი ან სრული გამოყენება საიტი "ბაზიერი"-ს ადმინისტრაციასთან წერილობითი შეთანხმების გარეშე ან წყაროს: www.bazieri.ge-ს მითითების გარეშე დაუშვებელია !!!